آیا در محیط دانشگاهی اختلاط بین پسران و دختران، اشکالی دارد؟

همه مراجع (به جز بهجت و صافی): اگر نگاه گناه آلود انجام نشود و ترس افتادن به حرام نباشد، اشکال ندارد، ولی با وجود آن سزاوارتر است که مسؤولان کشورهای اسلامی، بزنامه ای برای جدا ساختن مراکز تحصیلی پسران و دختران تنظیم کنند. (خامنه ای، استفتائات، س646 و638؛ تبریزی، استفتائات، س1592 و 1623؛ مکارم، استفتائات، ج1، س813؛ امام، استفتائات، ج3، (وظایف اجتماعی زنان)، س19؛ دفتر: نوری، وحید، فاضل و سیستانی)