انسانها چهار گروهند

الف ) كسى كه مى داند، ولى نمى داند كه مى داند، او فراموشكار است و بايد به يادش آورد.
ب )كسى كه نمى داند و مى داند كه نمى داند، او جاهل است و بايد او را ارشاد نمود.
ج ) كسى كه نمى داند و نمى داند كه نمى داند، او ابله است . و بايد او را به حال خود واگذاشت .
د) كسى كه مى داند و مى داند كه مى داند، او عالم است و بايد از او پيروى كرد.
و بدان كه ثمره درخت علم چهار چيز است :
1- خشيت از خدا

2-مهربانى با مردم .
3- صبر در ناملايمات و هواهاى نفسانى

4- زهد نسبت به دنيا و مافيها.

 

 

 

 

هیــچ بـالـشی،

 

نــــرم تــر از وجــــدان

 

آســوده نـیـست …!

 

 

 

 

 

 

عکس نوشته های عارفانه - جملات کوتاه و زیبا و اس ام اس

 

 

 

 

 

 

www.loogix.com. Animated gif

 

 

 

http://s4.picofile.com/file/8168820526/%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86_%D8%A7%D8%AB%D8%B1_%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86884685.JPG